יום שלישי ורביעי בטוסקנה – לחיי טעויות טעימות

טוסקנה – יום 3

את היום השלישי התחלנו בחוות הגבינות האורגנית המדהימה מהפוסט הקודם.
מחוות הגבינות שב Val D'Orcia נסענו כשעה נטו לSienna (סיינה). למה נטו? כי בפועל עצרנו בצד הדרך לנמנם מכל היין והגבינות אז לקח לנו שעתיים להגיע :)

לפי רוב האתרים צריך להקדיש לסיינה בין יום ליומיים, מהתרשמותי האישית שעות בודדות עד חצי יום יספיקו בהחלט. בסיינה חונים את הרכב באחד החניונים בתחתית העיר (חלק מהם בחינם וחלק לא, עניין של מזל לתפוס מקום) ועולים בהמון מדרגות נעות לעיר העתיקה.
הפיאצה דל קאמפו של סיינה בנוייה בצורת מניפה וסביבה חנויות רבות והסתעפויות לרחובות צרים שגם בהם המון חנויות מיוחדות. אכלנו גלידה מוצלחת בפיאצה וקניתי קרש חיתוך מהמם מעץ זית ברחוב צדדי.
הקתדרלה של סיינה בנוייה בסגנון גותי מלא, הסגנון האהוב עלי, פשוט מרהיב ביופיו. פסלים של נביאים שגולפו בסוף המאה ה13 ממלאים את הגומחות הגותיות בחזית השיש. קתדרלה ניתן להיכנס לקתדרלה ולגלריה הלאומית בתשלום בשעות מסויימות, אנחנו הגענו מעט לפני הסגירה אז החלטנו לוותר. בכל מקרה יש המון קתדרלות ומוזיאונים לראות בטיול, לא כואב לוותר. grapes_spacer מסיינה נסענו כעשרים דקות ל Monteriggioni (מונטריגיוני) עיירה הממוקמת על צוק, נכנסים משער אבן עתיק ישר אל הפיאצה המרכזית בה מעט מסעדות, בתי קפה, חנויות ומוזיאון. אפשר לסייר על החומות, מהן ניתן לראות את הנוף, אנחנו לא הספקנו לשעות הסיור. בכל מקרה נחמד להסתובב בעיר הקטנה. IMG_0709 מ Monteriggioni נסענו כחצי שעה ל San Gimignano (סן ג'ימיניאנו). בדרך בין השתיים תכננו מראש לעבור ב Colle Val D'elsa עיירה שמתמחה בייצור קריסטל. כשיצאנו מ Monteriggioni החלטנו שנוותר על הביקור ב Colle Val D'elsa, אך בדרך תוך כדי נסיעה ראינו חנות ענקית של קריסטל, הסתובבנו חזרה בכיכר הקרובה וביקרנו בחנות המרהיבה. בחלק של המציאות של החנות ראינו שתי כוסות קריסטל מהממות שהיו חלק מסט שנשבר ונמכרו במחיר מגוחך של 5 יורו לשתיהן. יצאנו בלוויית השורדות שלנו מרוצים והמשכנו ל San Gimignano. grapes_spacer מצאנו מקום לינה ב San Gimignano בקלות, הנחנו את המזוודות בחדר ויצאנו לטייל בעיר העתיקה. אכלנו ארוחת ערב במסעדה La Griglia. חלל המסעדה הפרוש על שתי קומות עשוי קשתות אבן, לשולחנות ערוכות מפות משובצות ובכללי מראה המסעדה ממש יפה. אכלנו סלט אבוקדו ושרימפס ופיצה, היה טעים מאוד.
לקינוח הלכנו לגלידריה Gelateria di Piazza שזכתה ב2009 בפרס הגלידה הטובה בעולם ובאמת הייתה מעולה.

טוסקנה – יום 4

בבוקר הלכנו שוב לעיר העתיקה וטיילנו ברחובות העיר היפים. בכל מקום שהייתה לנו בחירה ללינה ללא ארוחת בוקר (ברוב במקומות אפשר לשלם מחיר מופחת ללא ארוחת בוקר) קפצנו על ההזדמנות ויצאנו בבוקר לשתות קפוצ'ינו ולאכול מאפה קטן בעיר, חוויה יותר כיפית לדעתי.
הפעם הגענו ל Pasticceria Armando & Marcella. בפטיסרי מוכרת מבוגרת ונרגנת, שאם תנסו לשאול אותה שאלות באנגלית היא ממש תתרגז. תשננו מראש מה אתם רוצים באיטלקית. דיקלמנו יפה, "דואו קפוצ'ינו, אונו קראסון, אונה פחזנייה" (לא יודעת איך אומרים פחזנייה פשוט הצבענו לעברה :)) וקיבלנו אפילו חיוך. ליד הקפה קיבלנו טראפלס קטן וטעים, קראסון השוקולד שלקחתי היה הטעים שאכלתי מימיי. השוקולד היה איכותי ביותר ומילא בנדיבות את כל הקראסון, הדיווחים על הפחזנייה היו דומים. IMG_0711 בחזית החנויות קשתות אותנטיות ובכל כיוון שהולכים ישנן סמטאות ציוריות. IMG_0726 אם תשוטטו בכיוונים הנכונים תראו גם תצפית יפה לאזור העמק. IMG_0727

grapes_spacer

מ San Gimignano נסענו כשעה למה שאמור היה להיות מסעדה בחווה אורגנית Osteria Agricola del Podere del Grillo שנתקלתי בה במהלך תכנון הטיול. כשהגענו ראינו מסעדה קטנה עם מראה מוזנח ולא היה זכר לשום חווה. אני לא יודעת אם לא מצאנו את המקום הנכון או שסתם טעיתי במה שהבנתי אבל היה לנו ברור שאנחנו לא עוצרים שם. המשכנו לחפש מסעדה נורמאלית באזור ללא הצלחה, שלפתי את דפי התוכנית וניסיתי להבין איפה נאכל.
במרחק הכי קצר מאיתנו ראיתי את San Miniato (סן מיניאטו) וליד תיאור במילותי : "נראה שלא שווה לבקר במיוחד". טוב אז קצת חבל ללכת למקום ש"לא שווה לבקר" בו, אבל אוטוטו נגמרת שעת ארוחת הצהריים ואז כל המסעדות יסגרו עד לשעת ארוחת הערב, אין ברירה.. נוסעים ל San Miniato!
תוך כעשר דקות הגענו לעיר, שמנו כמה מטבעות במדחן והלכנו לבדוק מה אוכלים ב San Miniato.
לא הספקנו לחפש ב TripAdvisor ונתקלנו במסעדה עם מראה מעניין Rosso Antico, החלטנו שאנחנו רעבים מידי אפילו בשביל לבדוק המלצות ונכנסנו. IMG_0743 הזמנו מנת טעימות של מתאבנים : כמה סוגי נקניקים שמכינים במקום, סושי מבשר קיאנינה (במקום אצה – קרפצ'ו, במקום אורז – טרטר, וקצת ירקות לקישוט. סושי כלבבי!), גספצ'ו עגבניות וגולת הכותרת – קרם תפו"א עם כמהין לבנות וביצת עין של שלו. אני חושבת שזה אחד הדברים הטעימים ביותר שהוגשו לי, פשוט נפלא! הגשה מדהימה, פשוט טירוף חושים – לחיי טעויות טעימות כבר אמרנו? IMG_0750 לעיקריות הזמנו המבורגר (החבר) וסלט (אני). אחרי הפלא הזה שטעמתי ביקשתי מהמלצרית אם אפשר לבטל את הסלט ולהזמין מנה עיקרית של קרם תפו"א האלוהי עם ביצה עלומה שהיה בתפריט. המלצרית אצה רצה למטבח אך כבר הכינו את הסלט. אחרי שהרגעתי אותה שזה לא נורא, היא חזרה עם הסלט שהזמנתי ועוד מנה כפולה מקרם הטעים, כמה נפלא!
עוד טיול ברחובות העיר הנחמדה, דווקא מקום חביב. מתנה לאחותי מחנות קטנה, עמוסה בפריטים מהממים (וכמובן שגם מתנה אחת קטנה לעצמי :)) ואפשר להמשיך. IMG_0762 IMG_0763 מ San Miniato נסענו כשעה ל Pisa. האמת שחוץ מלהצטלם עם המגדל ולהסתובב קצת ברחבה שבה הוא נמצא – קאמפו דיי מיראקולי (Campo dei Miracoli) – רחבת הניסים אין יותר מידי מה לחפש בעיר. קראנו בספר על המבנים, הצטלמנו כמו כולם והמשכנו הלאה ל Lucca. IMG_0769
על Lucca ועל המשך הטיול בפוסט הבא..