פירנצה

טוסקנה – יום 6

בבוקר היום השישי קמנו בBarga שבצפון טוסקנה ונסענו כשעה וחצי לכיוון פירנצה. בדרך ידענו שאנחנו צריכים למצוא מקום לינה, כי בעיר גדולה קצת בעייתי פשוט להגיע ולהסתדר. שוב Airbnb בא לעזרה, מצאנו דירה מ-ד-ה-י-מ-ה בתוך העיר, קרובה להכל, עם חנייה לרכב בחינם, בעיצוב מהמם ובמחיר שפוי.

המקום הראשון בו ביקרנו היה תצפית מיכלאנג'לו, משם אפשר לצפות אל העיר.

אחרי כן התמקמנו בדירה וקיבלנו המלצה למסעדה טובה לארוחת יום ההולדת של החבר מג'יאובאנה המקסימה, בעלת הדירה שהתאכסנו בה.

אחרי שיטוט בעיר התוססת והיפה הגענו למסעדה La Cucina del Garga חגגנו עם בקבוק יין מעולה והזמנו מנות סטייקים, כשלפתע ראיתי עובר מולי הסטייק הכי מרהיב שראיתי מעולם. סטייק פיורנטיני (Bistecca alla Fiorentina) טיבון במשקל של יותר מקילו, עשוי מדיום-רייר ופרוש בצורה מרהיבה. קראתי מהר למלצר שישנה את ההזמנה, הייתם צריכים לראות את החיוך של החבר כשהסטייק הגיע לשולחן, אני יודעת איך לשמח אותו או מה? :)

בסיום הארוחה לפתע נכנסו עם קינוח עם נר, כל הצוות והסועדים במסעדה שרו לחבר, מסתבר שכאשר ג'יאובאנה הזמינה לנו מקום למסעדה היא סיפרה שאנחנו חוגגים יום הולדת. פשוט חוויה מטורפת בארץ זרה, כשלא מצפים לזה שכולם שרים בשבילך.

טוסקנה – יום 7

את הבוקר פתחנו בגשר פונטה וקיו (Ponte Vecchio) "הגשר הישן" שמלא בחנויות תכשיטים ובעל מראה ייחודי.

משם המשכנו לגלריית אופיצי (Galleria degli Uffizi) מוזיאון של יצירות אומנות שנאספו על ידי משפחת מדיצ'י. תקשיבו, המשפחה הזאת אהבה לאסוף פריטי אומנות, שרפנו שם חצי יום בלי לשים לב.

grapes_spacer

הגיעה שעת צהריים, כמה מטרים מהיציאה מאופיצי מסתתר All'Antico Vinaio הסנדוויץ' הטעים בפירנצה ולפי TripAdvisor המקום הכי טוב לאכול בו בכל פירנצה. התור לסנדוויצ'יה הפיצפונת חוצה את הרחוב וחוסם מעבר של רכבים. בכל פעם שהגיעה מכונית טועה (כנראה של תיירים שלא יודעים שלא כדאי לעבור ברחוב) התור התפצל בדוחק לשניים וכולם שבו למקומם במהירות.
מעל התור העבירו פוקצ'ות ע-נ-ק-י-ו-ת שנאפו בחנות ממול, במקרר מגוון עצום של נקניקים, ממרחים, אנטיפסטי וגבינות.  מהר מהר בוחרים מה לשים בסנדוויץ' עם חיזוקים באיטלקית מהמוכרים או הצבעה לעבר גבינה אחרת אם לא התאמתם נכון לטעמם לבשר, כמובן שנותר להנהן ולהקשיב למוכר המנוסה.

AllAntico Vinaio
בסנדוויץ' שמתי רוסטביף, איזו גבינה בסגנון גרגונזולה רכה, אנטיפסטי וממרחים. היה פשוט מעולה ושווה את התור!

grapes_spacer

משם המשכנו לשוק איכרים ב Piazza della Repubblica, שם אפשר לקנות שמן זית, דבש, יינות, נקניקים, כמהין ועוד המון דברים טובים.

הדואומו של העיר מבפנים לא שונה במיוחד מכל הקתדרלות שכבר ראינו אבל מבחוץ המבנה ממש מרהיב.
ליד הדואומו נמצא בית הטבילה, עליו דלתות "גן העדן" המיוחדות שמעוטרות בעשרה תבליטים שמתארים סצנות מוכרות מהתנ"ך (או הברית הישנה, תלוי את מי אתם שואלים).

המשכנו לשוטט בעיר והגענו לגני בובולי (Giardino di Boboli). האמת שבתוכנית המקורית תכננו לוותר על הגנים אבל כבר היינו ליד ולא היה לנו משהו מיוחד לעשות אז נכנסנו וממש נהננו.

הגנים ממש יפים ועצומים בגודלם, יש בהם מוזיאונים קטנים והמון פינות חמד, הייתי מפנה עבור ביקור בהם כמה שעות במהלך היום (בערב סוגרים די מוקדם).

grapes_spacer

באזור Mercato Nuovo יש פסל של חזיר בר שלפי אגדות אם נוגעים באף שלו חוזרים לפירנצה (נגענו כמובן :))

כמה מטרים ליד יש חנות שוקולד ממש שווה – Venchi שם אפשר לקנות שוקולדים במשקל, רום שוקולד וגלידה שאתם פשוט חייבים לטעום!

טוסקנה – יום 8

בבוקר הלכנו ל galiria della academia מוזיאון אומנות בו אפשר לראות את הפסל המפורסם של דוד (וכמובן עוד יצירות יפות). ממש כדאי להזמין כרטיסים מראש, התור אינסופי.

נתקלנו בעוד מבנה יפה ומקריאה בספר (כבר אמרתי שכדאי לכם לקחת ספר) מסתבר שזוהי בזיליקת סנטה קרוצ'ה, שם קבורים איטלקים דגולים, בינהם גלילאו גליליי, מיכלאנג'לו, המלחין ג'ואקינו רוסיני ורבים אחרים.

לפני שעזבנו את העיר אכלנו ארוחת צהריים בפיצריה Pizzeria O' Vesuvio. הפיצות מתעופפות באוויר ונאפות בתנור לבנים מול הלקוחות (אסור לצלם) והטעם פשוט נפלא. אכלנו פיצה עם ריקוטה בקראסט, פרושוטו ועוד דברים טובים מעל. סיום מושלם לביקור באחת הערים המדהימות בטוסקנה.

בפוסט הבא נוסעים לקיאנטי, יהיה הרבה יין!

One thought on “פירנצה

1. אלכס שמאד אוהב את פירנצה

פוסט נהדר החזיר אותי לטיול נפלא שלנו בפירנצה. תיארת יפה מאד את האווירה מופלאה של פירנצה. תמונות יפות מאד!
    דגש יפה על אוכל ושוק הכירים. אנחנו לצערנו לא ביקרנו בשוק בפירנצה למרות שאשתי מאד אוהבת לבקר בשווקים למיניהם.