טוסקנה הצפונית – חוויה של נופים עוצרי נשימה

ל Lucca הגענו בערב היום הרביעי לטיול וקיבלנו קצת הלם תרבות. העיר ענקית, נראית מאוד מתועשת ושונה מכל העיירות הקטנות שליוו אותנו בימים האחרונים. כמעט שהחלטנו להמשיך הלאה אבל כבר היה די מאוחר.
מצאנו מלון כקילומטר מהעיר העתיקה ויצאנו לתור את החור שהגענו אליו. כשנכנסו לחומות העיר העתיקה השתנתה הבעת הפנים שלנו, המכוניות והבניינים המפוחמים התחלפו בעיר אבן עתיקה ויפה. הקלה.

מסתבר שהגענו לאיטליה בעונת פטריות הפורצ'יני, מי שלא טעם מעולם לא יוכל לדמיין את הטעם האלוהי, עונג צרוף בצורת פטריה זהובה ושמנמנה.
עצרנו ליד מסעדה שבפתחה הוצגה לראווה סלסלת פטריות פורצ'יני שמנות. האווירה ב Gnam Gnam הייתה תוססת מקרקושי מחבתות ומפטפוט הסועדים המרוצים. כמובן שהזמנו מהתפריט העונתי של הפטריות.
מנה ראשונה – פורצ'יני צרובה במחבת עם שמן זית איכותי וגרגרי רימונים. בעל המסעדה ניגש בשמחה לסלסלה, שלף פטריה שמנה והושיט אותה לטבח, וזה הקפיץ אותה בחדווה ותוך דקות כל האושר הזה הוגש לנו לשולחן.
אני מניחה שניחשתם שהיה ממש ממש טעים :)
לעיקרית הזמנו ריזוטו פורצ'יני, והנה מייד עוד פטריה נשלפה מהסלסלה, עוד מנה מענגת וטעימה. בבטן מלאה, חזרנו למלון לישון.

טוסקנה – יום 5

בבוקר חזרנו לעיר העתיקה לקפה ומשם המשכנו לכיוון Barga בחלק הצפוני של טוסקנה. הנסיעה עצמה אורכת כ45 דקות אבל הדרך מאוד יפה בכביש מקביל לנחל וכדאי לכם לעצור בגשר מדלנה (Ponte della Madalena) הידוע גם כ"גשר השטן" שנמצא בנקודת עצירה על הכביש.

העיר Barga כרוב ערי טוסקנה בנוייה בגובה, עניין אסטרטגי בתקופה ההיא ולכן תטפסו הלוך ושוב בסמטאות המשופעות והיפות. בנקודה הגבוהה ביותר נמצאת הקתדרלה המשקיפה לנוף מדהים.

אכלנו במסעדה מעולה Scacciaguai מתפריט הפורצ'יני העונתי, פילה בקר עם פורצ'יני ומנת פסטה פורצ'יני. לקינוח שני סוגי סופלה – סופלה שוקולד מריר וגלידת פירות יער, וסופלה שוקולד לבן עם קוקוס וגלידת פסיפלורה.
כמה טעים היה? כל כך טעים ששינינו את התוכניות להמשך היום והזמנו מקום גם לארוחת ערב שהייתה מעולה באותה המידה.

לקחנו עלון מעמדת מידע לתיירים על טיולי טבע שיש בסביבה. הנוף באזור זה מאוד שונה מהנוף במרכז טוסקנה. הרים ירוקים, יערות ונחלים, מוסיף עוד נופח לטיול, מאוד נהנתי מהשינוי הקצר באווירה.

נסענו לכיוון אחד המסלולים, הסתבר לנו שכבר היה מאוחר כדי להתחיל אותו אבל המשכנו לשוטט ביערות, קצת ברכב, קצת רגלית. לפתע הגחנו החוצה מתוך היער והיינו בנקודה מאוד גבוהה, הנוף היה פשוט עוצר נשימה!

המשכנו בשיטוט והגענו לMontefegatesi, מה שהסתבר ככפר הגבוה ביותר באזור באני די לוקה (Bagni di Lucca).

התושבים בעיר היו נראים די מופתעים לראות תיירים, המקום שקט מאוד ויש לו קסם מיוחד. טיילנו בכפר הפצפון והקפנו אותו מכיוון התצפית אל הנוף, חוויה מדהימה.

מהכפר חזרנו לכיוון Barga לארוחת הערב שלנו :)
מצאנו מקום לינה ממש נחמד Villa Moorings והתעוררנו בבוקר למחרת ליום ההולדת של החבר עם שירות חדרים של קפה ועוגה, מזל טוב!!! 3>

בפוסט הבא נוסעים לפירנצה!